NUFFNANG

Malunya Kulit Berjerawat! Jauhi 6 Makanan Ini Kalau Nak Kulit Cantik



Assalammualaikum chinta!!!
selamat petang..dah lunch ke uolls??apa yang uolls lunch tadi..haa mcm biasa akan membebel benda yg sama..silalah ambil makanan yang BERKHASIAT yaa..untuk kesihatan luaran n dalaman..
ptg ni mengantukkan??maklumlah baru pas makan..mau tak ngantuk..dr tido jom kita baca info kat bawah ni..
credit tu hanasuva.com yeah..so mummy share info nie uintuk kita sama sama amalkan 




“Muka aku ni makin lama makin teruk. Jerawat tak surut-surut. Apa sebabnya eh?”
Masalah jerawat buat kita rasa rendah diri dan malu nak berdepan dengan orang ramai.
Tapi, pernahkah anda ambil peduli dengan gaya pemakanan anda? Mungkin makanan jadi punca masalah jerawat anda tu.

ELAKKAN dari ambil makanan ini kalau nak kulit cantik!


Kerepek kentang



Siapa yang tak sukakan makanan ringan ni. Jaga-jaga, ianya bahayakan kesihatan kulit kerana diperbuat daripada minyak dan kanji. Kandungan tersebut punca terjadinya jerawat.


Minuman kafein


Minuman berkafein punca terjadinya jerawat di wajah. Kafein menjadikan kulit tidak sihat kerana adanya kandungan kimia di dalamnya. JAUHI dari minuman berkafein!



Keju

Keju beri kesan negatif pada kesihatan kerana ada kandungan progesteron. Gantikan keju dengan yogurt yang tidak membahayakan kulit dan juga sangat mesra pada kulit.


Makanan bergoreng


Makanan bergoreng bukan sahaja tidak baik untuk kesihatan, tetapi juga sangat bahaya untuk kulit. Rasanya ramai dah tahu bahawa makanan berminyak punca terjadinya jerawat.


Buah mangga


Makan terlalu banyak mangga boleh meningkatkan suhu badan yang menyebabkan terjadinya bisul dan jerawat. Kandungan glisemik tinggi dalam mangga meningkatkan tahap insulin darah yang mencetuskan jerawat.


Bertih jagung


Popcorn mengandungi lemak trans dan kanji yang memburukkan lagi jerawat pada kulit. Ia juga mencetuskan keradangan kerana kandungan glutamat yang tinggi.


Pertanyaan Lanjut:

WAN NURUL HEZRINA BINTI ABD HALIM
SMS/Whatsapp/Telegram/We Chat: +6017 328 8087
Facebook : Mummyrinazonebeauty
Email : nurulhezrina83@gmail.com
Instagram : nurulhezrina_beauty
Blog : MummyRina Zone

0 comments:

NUFFNANG

LIST SEMUA PRODUCT MUMMY

 
Copyright ©

mummy rina zone | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy

Back to Top|Sign in